All Categories
Featured
Wij komen daarover in de komende periode ongetwijfeld nog nader te spreken, in het verlengde van de problematiek in het kader van de enquête inzake opsporingsmethoden - Afzetpalen met rood lint. Anderen hebben al gesproken over de ordediensten bij evenementen, die in beginsel ook onder de wet vallen. Afzetpalen met rood lint. Afzetpalen met rood lint. Afzetpalen met rood lint. Graag een toelichting op de wijze waarop hiermee in de praktijk wordt omgegaan
Zijn de desbetreffende evenementen, zoals openluchtconcerten, per definitie ook zelf vergunningplichtig? Behelzen de vergunningsvoorwaarden ook bepalingen die de kwestie van de ordediensten regelen? Vergewist een gemeente zich er dan ook van of van een ordedienst gesproken kan worden? Voorzitter! Sommige grenzen zijn nog moeilijk aan te geven. In veel winkels en winkelcentra zijn beveiligingsdiensten actief.
Bij veel discotheken en dergelijke zijn er de uitsmijters, die ook bij de ingang staan. Afzetpalen met rood lint. Zijn dat allemaal beveiligingsmensen die op grond van hetgeen zij doen onder de wet dienen te vallen? Kortom, waar gaat normale waakzaamheid met het oog op rust in de tent over in beveiliging? Dat is een algemeen probleem
Bij beveiligingswerkzaamheden staat: ’’Het bewaken van de veiligheid van personen en goederen of het waken tegen verstoring van de orde en rust op terreinen en in gebouwen’’. Daarin ligt het probleem besloten. Afzetpalen met rood lint. Wanneer gaat normale waakzaamheid over in beveiliging? Terzake van de klachtenregeling ben ik vooralsnog van mening dat een specifieke overheidsbemoeienis, gezien de mogelijkheden die de overheid toch al heeft op grond van deze wet, niet zozeer noodzakelijk is
In de branches zelf zijn al ontwikkelingen gaande in de richting van vrijwel branchebrede klachtenprocedure. Recherchebureaus vallen gelijkelijk onder de wet als beveiligingsbureaus, ondanks het niet geheel gelijksoortige werk (Afzetpalen met rood lint). In het verlengde van eerdere opmerkingen over de specifieke overheidstaak ten aanzien van het garanderen van de veiligheid van burgers en het handhaven van de wet, vraag ik de minister naar de mate waarin en de wijze waarop recherchebureaus worden ingeschakeld bij de opsporing van misdadigers
Voorzitter! Merkwaardig genoeg zijn ondanks alle commotie van de laatste jaren de opsporingsmethoden slechts in zeer algemene zin bij de vergunningsvoorwaarden voor recherchebureaus betrokken. Het gaat slechts om wat in het maatschappelijk verkeer mag worden verwacht. Verder mag uiteraard de strafwet of de WPR niet overtreden worden. Toch biedt dat weinig duidelijkheid over de opsporingsmethoden.
Daarover komt binnenkort meer duidelijkheid (Afzetpalen met rood lint). Van diezelfde methoden kun je niet altijd zeggen dat deze dus de burger en dus ook particuliere bureaus niet zijn toegestaan. Wat moet in dit kader gedacht worden van de particuliere rechercheur? Wil de minister daarop nog eens ingaan? Ik wil afsluiten met een enkele vraag over de tekst van de wet
Bedoeld wordt, zo blijkt uit de stukken, een commercieel bedrijf - Afzetpalen met rood lint. Is dit een wezenlijk bestanddeel en betekent opname daarvan, a contrario geredeneerd, dat de ideële stichting recherche Rouvoet zonder winstoogmerk buiten de regulering op grond van deze wet valt? Of geldt het, nog preciezer, voor een stichting die zich ten doel stelt een verdwenen kind op te sporen en daartoe rechtstreeks een rechercheur in dienst neemt? Zou de minister op dat punt willen ingaan? Recherche- en beveiligingsbureaus vallen onder de vergunningplicht
Is het formeel geregeld dat verlenging plaatsvindt onder gelijke voorwaarden als de oorspronkelijke vergunningverlening? Ik neem aan dat dit het geval is, maar de tekst van de wet is op dit punt niet geheel duidelijk. Afzetpalen met rood lint. Over recherchebureaus en de informatie die zij verzamelen, valt nog veel te zeggen, maar vragen op dit punt behoren onder het thema van de privacywetgeving thuis
Systematisch is dit mogelijk (Afzetpalen met rood lint). Ik meen dat collega Middel ook al de vraag stelde of uit een oogpunt van systematiek een complete regulering van het particuliere recherchewerk in een wet niet heel goed mogelijk zou zijn. Zou de minister die afweging nog eens expliciet voor ons willen maken? De vraag is of artikel 13, derde lid, noodzakelijk is in het licht van het eerste lid van dat artikel
In het derde lid wordt gesproken over kennis van strafbare feiten. Afzetpalen met rood lint. Wordt dit veld al niet goeddeels bestreken door de artikelen 160 en 161 van het Wetboek van Strafvordering, waarbij voor een aantal delicten een verplichting tot en voor andere een bevoegdheid tot informatieverstrekking is opgenomen? © Mevrouw (D66): Voorzitter! Veel van mijn collega’s hebben zich al beziggehouden met dit wetsvoorstel
Daarmee is de Wet op de weerkorpsen voor de beveiligingsorganisaties op een zijspoor gezet en is er tevens een einde gekomen aan de wirwar van regelgeving die in de afgelopen jaren is ontstaan rond de particuliere beveiligingsbranche. Dit gewogen voorstel brengt ontegenzeggelijk verbetering aan in de wet- en regelgeving. Desalniettemin meent mijn fractie dat met name de afbakening tussen politie en particuliere beveiliging misschien hier en daar nog wel wat scherpere kaders en waarborgen kan gebruiken.
Als eerste noem ik het grijze gebied tussen politie en particuliere beveiliging. Dat grijze gebied vindt men vaker tussen overheid en markt. Het levert ook wel vaker problemen op. Waar het de openbare ruimte en veiligheid betreft, is extra alertheid van de wetgever op zijn plaats. Afzetpalen met rood lint. Zaken betreffende veiligheid en openbare ruimte staan nu eenmaal in direct verband met het welzijn en de veiligheid van de individuele burgers
Met name als overheidsdiensten beveiligingstaken vervullen, zouden zij aan dezelfde eisen en regels gebonden moeten zijn als de particuliere beveiliging. De overheid mag naar onze mening in geen geval oneigenlijke concurrentie veroorzaken. Mijnheer de voorzitter! De samenwerking tussen politie en particuliere beveiligingsorganisaties komt beide partijen ten goede. Met name de signaalfunctie die particuliere beveiligingsbedrijven vervullen voor de politie, achten wij van groot belang voor de openbare veiligheid.
Als het de uitwisseling van gegevens betreft, dient samenwerking aan strenge regels en toezicht gebonden te zijn, voorzover dat dan natuurlijk lukt - Afzetpalen met rood lint. Wij moeten voorkomen, waar mogelijk, dat informatie-uitwisseling op een schimmige wijze plaatsvindt waardoor privacywaarborgen aan intrinsieke kracht verliezen. Informatie-uitwisseling is de achilleshiel van de samenwerking tussen politie en particuliere beveiliging
Latest Posts
Neerklapbare Afzetpalen Veilig Online Bestellen Bij De ...
Afzetpalen - Veiligheid - Non-food - Assortiment
Signalisatie Borden